موسسه ملی تحقیقات سلامت

موسسه ملی تحقیقات سلامت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

26 تیر 1403 سه شنبه

ترجمان دانش:

یکی از مهمترین نقش‌های مؤسسه ملی تحقیقات سلامت به عنوان سازمانی که واسطه دانش است، آن است که ارتباط بین تولیده‌کنندگان دانش و تصمیم گیرنده‌گان را تسهیل و تقویت کند. بنابراین یکی از رویکردهای اساسی مؤسسه آن است که طرح های پژوهشی مؤسسه به نحو مطلوبی به کاربرد عملی برسد و صرفا به توزیع اطلاعات علمی و عملی و یا انتشار مقاله دانشگاهی ختم نشود . بلکه شواهد تولید شده حاصل از پژوهش به دست سیاست‌گذاران و تصمیم ‌گیرنده‌گان حوزه سلامت و مخاطبین و ذینفعان برسد و نتایج پژوهش از سطح گزارش نتایج طرح پژوهشی به سطح جامعه بیاید.

 

اهداف واحد KTE مؤسسه:

  •     انتقال دانش تولیدشده حاصل از طرح‌های پژوهشی مؤسسه
  •     بکارگیری شواهد دانش حاصل از یافته‌های پژوهشی
  •     افزایش تعامل بین تولیدکننده‌گان دانش و تصمیم گیرنده‌گان

 

تحویل ترجمان دانش هر طرح به مؤسسه به چه صورت است؟

برای نیل به اهداف فوق، کلیه طرح‌های مؤسسه ملی تحقیقات سلامت پس از خاتمه لازم است خلاصه‌ای از نتایج طرح را به شکل یک-سه و نیز پذیرش مقاله حاصله از طرح را در مجله حکیم  به واحد ترجمان دانش مؤسسه ارائه دهند و بدیهی است با ارائه اشکال فوق روند خاتمه طرح در مؤسسه ملی تحقیقات به پایان می‌رسد.

در مورد طرح‌هایی که از اهمیت موضوعی مرتبط با راهبردهای مؤسسه ملی تحقیقات سلامت برخوردارند، علاوه بر ارائه یک-سه و پذیرش مقاله طرح در مجله حکیم، با نظر شورای ترجمان دانش مواردی همچون: برگزاری سمینار و نشست تخصصی، مصاحبه با رسانه های جمعی، مکاتبه با ذینفعان و بهره‌برداران نیز ممکن ضروری برسد که با مجری محترم در این خصوص هماهنگی­‌های لازم صورت خواهد گرفت.