موسسه ملی تحقیقات سلامت

موسسه ملی تحقیقات سلامت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

26 تیر 1403 سه شنبه
مأموریت
 
دپارتمان حکمرانی و سلامت زیرنظر پژوهشکده علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران در کنار مراکز تحقیقاتی پایه و بالینی به عنوان گروه تحقیقاتی و آموزشی سلامت همگانی راه اندازی شده است.
 
رسالت این گروه باتوجه به نیاز کشور، ترویج گفتمان، منش و عمل مبتنی بر توسعه پایدار در ایران و کشورهای منطقه چشم انداز برای تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم است. این مهم از طریق تعیین و اجرای اولویت های پژوهشی در سه حیطه:
 
۱) توصیف وضعیت، علل و عوامل موثر بر آن و مداخلات
 
۲) انتقال دانش مرتبط از جمله مستندسازی و برگزاری دوره های مرتبط برای مخاطبان
 
۳) حمایت طلبی برای تصمیم گیرندگان به انجام می رسند.
 
    مخاطبان این دپارتمان به ترتیب سیاست‌گذاران و مدیران ارشد، نمایندگان مردم، کارشناسان خبره و دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد، دکترا و پسادکتری می باشند.
    مطابق وضعیت بار بیماری های کشور و سهم این پژوهشکده در تولید شواهد برای تاثیر گذاری در کاهش ده علت اول مرگ (سکته مغزی،آلزایمر، صدمات جاده ای)، مرگ زودرس (سکته مغزی، آلزایمر) و ناتوانی ها (اختلالات سردرد، کمردرد و گردن درد، اختلالات افسردگی و اضطرابی، اختلالات مرتبط با مصرف مواد مخدر) دپارتمان سعی می کند تا در این مهم به عنوان بخش تحقیقات حوزه سلامت همگانی در ساختاری ماتریسی با سایر مراکز تحقیقات پایه و بالینی و از طریق تاثیرگذاری بر روندهای حکمرانی موثر عمل نماید.
 
 
 
دورنما
 
این گروه در نظر دارد با ترویج گفتمان، منش و عمل مبتنی بر شواهد علمی و دانش ضمنی خبرگان توسعه پایدار، به عنوان مرجع علمی و مشورتی در زمینه حکمرانی و سلامت در سطح ملی و مرکز تحقیقاتی همکار سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی تا سال ۱۴۰۴ شناخته شود.
 
همکاران گروه:

گروه حکمرانی و سلامت

 

مدیر گروه: دکتر عباس وثوق مقدم

 

کارشناسان:

فاطمه خلیل ارجمندی

مرضیه خونانی

 

هیئت علمی های همکار:

دکتر محمدحسین سالاریان زاده

دکتر نرگس رستمی گوران

دکتر مریم رهبری بناب